Esti aici
Prima pagina > Proiecte > CAMPANII PR & COMUNICARE > Goana din imobiliare- cum ajungi direct la proprietar?

Goana din imobiliare- cum ajungi direct la proprietar?

Daca ai fost in postura de client si ai cautat vreodata o chirie, sunt sigură că ai vânat toate anunțurile din piața imobiliară.

Ai vizitat imobile de închiriat în care tavanul cădea pe tine  sau în care nu aveai mobilier , deși la conversația telefonică ai specificat aceasta doleanță și nevoie?

Te-ai enervat când ai specificat telefonic că bugetul tău este maxim 200 de euro și ai fost dus să vezi un imobil care se închiriază cu 300 de euro , dar ești tu cu stea în frunte și pentru tine se va scădea prețul la 250 euro?

Sau câte și mai cțte situații pe care le-ai intâlnit, dintre care cele mai frustrante să nu mai vină agentul sau proprietarul la întâlnire.

Dacă ai ramas cu impresia că cerințele tale de minim bun simț au fost exagerate, te rog, nu îngroșa rândul celor care au renunțat să ceară calitate.Nu susține lipsa de profesionalism și de comunicare eficientă cu clientul, pentru că astfel se va dezvolta o piață în care nu vei mai putea avea pretenții care sunt la limita normalului.

Dacă este să vorbim despre vânătoarea imobiliară, atunci  schimbăm cadrul și ne putem referi la disperarea în care ajungi căutând un imobil spre cumpărare.

Ai găsit din prima anunțul proprietarului ? Nu numai că ești cel mai norocos, dar și cel mai invidiat, căci adevărata luptă se dă pe piața de imobiliare pentru cine ajunge primul la client, astfel incât, un singur imobil va apărea în zeci de locuri cu zeci de anunțuri, foarte puțin diferite între ele.De ce? Pentru că zeci de agenții sau agenți se bat să vândă acel imobil.Iar instrumentele bătăliei nu sunt calitatea serviciilor oferite către client, ci, pur și simplu, cantitatea de anunțuri lansate pe internet.Cum așa? Explicație logică: in 90% din cazuri dacă există on-line anunțul proprietarului și apoi sunt postate de către intermediari alte zeci de anunțuri cu același imobil, în căutări,  anunțul proprietarului va pica în listă mai jos, fiind tot mai greu de găsit  și chiar deloc la un moment dat.Ochiul și mintea ta deja și-au format tiparul vizualizării unor anunțuri seci de genul ” casa cu 4 camere, două băi, geamuri termopan , curte cu pomi fructiferi, izolată cu polistiren de 10″.

De câte ori ai dat peste un anunț „Casă deschisă la vânzare” .Un imobil luminos, situat pe strada(culmea, se dă adresa imobilului, nu mai este secretă- ar țipa gândul tău- nu mai trebuie să mă rog nici măcar să îmi spună zona) cu încăperi inalte și generoase, cu un plan arhitectural deosebit, te așteaptă să îl vizitezi în data de….Casa este ideală pentru un cuplu care dorești un cămin în care să se relaxeze departe de forfota orașului, dar și pentru o familie cu copii, deoarece curtea exterioară cu gazon și pomi ,flori și arbuști ornamentali te invită în  fiecare seară într-un cadru de poveste.”

Din toată descrierea de mai sus, probabil că ce te-a uimit cel mai mult a fost partea cu  „Casă deschisă la vânzare”.Frază pe care, probabil ai auzit-o doar în emisiunile de profil care se desfășoară in America.Adică, într-o dată anume, la un interval prestabilit oricine dorește, poate merge să viziteze acel imobil, să pună întrebări, să prospecteze. De ce și cum este posibil in România? Dacă ți-aș spune că da, este posibil chiar și în Timișoara?Și cum este posibil? Prin existența unor servicii care promovează calitatea în imobiliare, serviciile unei agenții fiind mai mult decât să îți arate locația și să îți spună, în cel mai bun caz câte încăperi are imobilul.Cum ar fi ca o agenție imobiliară să vină și să cosmetizeze imobilul pe care îl vinzi, de la curățenie, până la mutat mobilier, pus o vază cu flori, cumpărat un bol de fructe pentru ca în fotografiile profesionale de prezentare imobilul tău să arate la potențialul maxim în ochii potențialului client? Cum ar fi dacă grija actelor și a tuturor celor legate de tranzacție nu te-ar apăsa pe tine pentru că ai avea siguranța că profesioniștii colaborează cu un birou notarial de renume și că există transparență totală?

Ca și studiu de caz există în orașul de pe Bega o agenție pentru care clientul și imobilul înseamnă mai mult decât un comision încasat într-o tranzacție.Și, da, există anunțuri cu OPEN HOUSE  și fotografii în care vei vedea imobile aranjate, curate și pregătite pentru vizită, vei citi despre modul în care relația cu clientul merge până la însoțirea la biroul notarial în semnarea contractului de vânzare/cumpărare.

SEDENA IMOBILIARE , ai căror fondatori sunt membrii  ai APAIR (Asociația Profesională a Agenților Imobiliari din România care promovează creșterea calității serviciilor imobiliare tocmai prin respectarea anumitor valori la care se aderă)  este cea care nu numai că activează pe piața imobiliară, dar și promovează educarea clientului spre a cere servicii calitative, spre a cunoaște ce înseamnă un REALTOR, și spre creșterea potențialului profesional a tuturor celor care activează pe piața imobiliară.

Da, nu sunt povești și, da, să ai pretenții ca  și client sau vânzător pe piața de imobiliare înseamnă să ceri mai mult.Cu cât tu ceri mai mult, cu atât ceea ce se va oferi va fi la standarde mai inalte.Și mă refer aici îndeosebi la serviciile principale ale unei agenții de intermediere din piața imobiliară, de la modul în care conversează cu tine telefonic, la interesul de a te întâlni și a-ți asculta doleanțele și a prospecta piața pentru nevoile tale, până la modul în care îți prezintă potențialele imobile și te însoțește până la închieierea tranzacției.

Dacă vinzi, cumperi sau oferi spre închiriere sau cauți să închiriezi și te-ai săturat efectiv de conversațiile telefonice în care ai ajuns deseori la concluzia că ceea ce tu spui celalalt nici nu aude.Dacă ai deja experiența unor drumuri inutile, pentru că imobilele prezentate nici nu corespundeau cerințelor tale, atunci nu renunța să ceri ceea ce include o normalitate pe piața imobiliară: servicii profesionale,acte întocmite pentru comisioanele agenților/agențiilor, transparențași corectitudinea  informațiilor , imobile curate, decente, rezonabile și în cerințele tale, intermedierea comunicării cu clientul într-un mod corect și obiectv.

De ce?Pentru că timpul și energia ta sunt valoroase! Pentru că dacă tu ai cerințe și tii de ele, atunci nivelul de profesionalism al pieței serviciilor imobiliare va urca, clientul devenind cel care va dicta cerințele și nu va fi nevoit să se multumească cu ce i se oferă.

Iar asta este valabil în orice alt domeniu.Cerința ta ca și client ar trebui să fie direct proporțională cu respectul pe care îl ai pentru propria persoană, pentru că meriți ce este mai bun, dar…doar dacă te încumeți să ceri!

 

Share Button
Anca
Formator si specialist Comunicare si Relatii Publice. Daca si tu simti ca exista altceva dincolo de cuvinte, inseamna ca deja stii ca modul in care vibrezi interior este primul si cel mai important canal de comunicare nu numai interumana, dar si cu Universul. Cum ajungi al tine, cel autentic?Cum de vorbim , dar nu ne intelegem cu copiii nostri?De ce echipa noastra nu mai este motivata sa munceasca? Cursuri de comunicare bazate pe emotii.
http://www.ancaradubasarab.ro

Lasă un răspuns

Top