Esti aici
Prima pagina > Comunicare & PR puterea conceptelor > Cum comunicam dincolo de cuvinte?

Cum comunicam dincolo de cuvinte?

Astazi, o zi de miercuri, am pornit dis de dimineata spre orasul meu natal, Resita.Am fost invitata de o colega, cadru didactic, Oana Tataru, la Colegiul Economic al Banatului Montan Resita pentru a sustine un atelier de comunicare in cadrul Simpozionului Regional „Primavara si Creatie”.

Oana si colegele ei ma intrebasera inca de la sosire cum sa aranjam mesele, ce sa schimbam in sala, ce materiale sa mai pregatim.Ca sa le raspund am privit in sala plina cu fiinte si am decis ca lucrurile sa ramana exact asa cum sunt, pentru ca urma sa lucrez doar cu sufletele celor care m-au primit si pentru ca eu nu am venit decat sa livrez ceea ce ei singuri imi vor da.

Daca evenimentul denumit „simpozion” suna a fi unul oficial, scortos si organizat doar pentru a completa un teanc de documente (cum stim ca adesea se intampla), nu a fost deloc asa, ci a fost o „intamplare” cum imi place mie sa spun la care minti,suflete si inimi au creat si au redescoperit cum si de ce putem face mai bine .

Subiectul principal al simpozionului, tema atat de vehiculata in aceasta perioada in toate mediile de comunicare, a fost Bullyingul.Acest fenomen pe care daca vrem sa il tratam superficail il putem schita simplu : agresor, victima, cauze si efect, dar daca dorim sa trecem dincolo de invelisul sau putem vedea emotii, nevoi, neconstientizare, neasumare, blocaj emotional, incongruente energetice, bruiaje de comunicare si multe intrebari fara raspuns.

O sala plina de elevii de liceu, cu ochii sclipind de intrebari si picioare ce tocaneau sub masa usor, tradand emotiile, avea sa transmita o energie atat de puternica, energie, de care, sper ca in final, copiii sa fi fost constienti.

Astazi am fost atat de norocoasa sa pot vorbi cu ei despre putere, despre puterea campului energetic personal, despre energia gandurilor pe care le cream, energia pe care inima noastra o emana si tot ceea ce noi cream in micouniversul nostru propriu.

De ce noi oamenii folosim limbajul verbal atat de des, atribuindu-i , aproape toata forta comunicarii, si considerandu-l de multe ori, poate prea multe, singurul mod in care putem exprima ceea ce simtim daca doar 7 % din comunicare este cea verbala ? Unde si care sunt alte modalitati de a transmite ceea ce simtim ? Este gandul o putere?Dar sentimentul ? Oare suntem constienti de ceea ce simtim ?

Ce este congruenta personala dintre gand, sentiment, vorba si fapta ? Putem fi constienti de aceasta congruenta?Da, dar pentru asta este necesar sa stim ceea ce simtim, ca sa putem exprima corect,chiar si prin cuvinte.

Cati dintre noi suntem intrebati de catre cineva „cum ne simtim ?” Cati dintre noi ii intrebam pe altii „cum te simti ?”

Daca am avea puterea de a comunica nu prin vorbe, nu prin ochiul fizic, am putea oare sa vedem/simtim cu ochiul inimii ceea ce simte celalalt , doar privindu-l in ochi?

La exercitiul de conectare vizuala (a ne privi in ochi 2 minute, cu palmele conectate la partener) am ales sa impartasesc aceasta experienta cu o domnisoara.O domnisoara a carei lumina o vedeam si pe care ulterior a si desenat-o in provocarea  despre „cine sunt eu”, creionand atat de clar ceea ce arde in interiorul universului sau.Tracand de acea jena, acel disconfort de la inceputul exercitiului, reactie care este inerenta mai ales la aceasta varsta, reactie care ne apara de a trece bariera pe care inconstient o punem intre noi si celallat, evitand sa intram in profunzimea trairilor, unii dintre ei au simtit ceea ce a simtit celalalt, altii mai putin, unii au reusit sa transmita, altii au tinut pentru ei si au ales sa puna o bariera mai clara, dar la final  fiecare a fost liber sa priveasca prin ochii celuilalt in sufletul aceluia.

In „epoca fara cuvinte” exercitiul in care fiecare a desenat cine si cum este el, fara a verbaliza, fara a vorbi cu colegul, am vazut fiinte care sunt un foc interior ce arde, un foc bine delimitat de restul lumii, sau o frunza firava luata de vant, sau un zambet, o carte, un soare…

Culorile pe care fiecare le-a ales pentru reprezentarea sa in desen nu au fost intamplatoare, ele au purtat exact trairea energetica a fiecaruia dintre ei. Caci nu intamplator cerul este albastru si infinit, si nu intamplator albul este nonculoarea ce deschide orice culoare.Si nu intamplator cele trei culori primare contin energetic puterile divinitatii-Trinitatea.Dar oare stim cand simtim rosu si de ce?Cum ar fi sa simtim in culori, fara sa avem la-ndemana cuvintele ? Oare cum ar fi sa dam puterea  adevarata cuvintelor, punand in ele in mod constient ceea ce simtim cu adevarat si asumat? In lipsa cuvintelor ne-am apropiat mai mult de propria noastra fiinta si am avut sansa sa vedem pe o simpla foaie de hartie ce culoare este in noi, ce lucru, ce forma, ce marime, si…ce fiinta.Pentru ca noi suntem mai mult decat vaz,auz,vorbit,gust,tactil,mai mult decat corpul fizic, iar  energia pe care o produce fiinta noastra merge din universul nostru inspre universurile tuturor celor cu care interactionam.Si de cate ori ne-am gandit ca energia noastra interioara determina si modul in care aratam, constructia fizicului nostru, schimbarile chipului nostru ? Si am reusit sa redescoperim cel mai important canal de comunicare al nostru, al oamenilor, comunicarea energetica, acest mod caruia nu ii vedem adevarata valoare, acest canal de comunicare prin care atragem oameni,lucruri intamplari in viata noastra, fara sa stim de ce.

Ce am afalt astazi, inca o data este ca , indiferent de vartsa, copiii au nevoie sa exprime intr-un fel sau altul ce simt, iar atunci cand nu stiu nici ei ce simt, sa aibe pe cineva alaturi care sa ii ajute sa intre in taramul propriilor simturi.Si atunci cand nu stiu cum sa afli ceea ce simti, de ce, si mai ales nu ai pe nimeni caruia sa ii pese de ceea ce se intampla in universul tau, accesezi frustrari, pentru ca in acel moment nu gasesti solutii.

Intr-o lume in care a trai constient este un lucru rar, in care sa simti a devenit o vulnerabilitate, iar a o exprima a devenit ceva aproape nepermis, in care sa fii congruent in ceea ce simti, gandesti, spui si faci este ceva atat de pretios si departe de a fi normal, nu este de mirare ca elevii de astazi devin , cu mici exceptii, robotii zilelor de maine in care nici macar nu se vor mai intreba cine sunt si ce simt, ci pur si simplu, vor urma drumul spre diplome, titluri, joburi in marile corporatii unde sa fie obedienti si supercalificati, drumul spre a bifa un tipar devenit deja un fel de a fi al omenirii.

Cand vom avea in educatie un sistem de invatare a simtirii ? Caci, este clar ca cel ce simte si stie cine este,nicidecum nu va mai putea ajunge un pion usor de manipulat pe marea tabla a jocurilor de putere.

Oare unde ne putem califica in a fi noi insine si a ne da voie sa ne vedem ? Cand vom incepe sa emitem vibratiile inalte din interior , pentru a le putea vedea si pe cele care vin din exterior? Daca schimbarile dinauntrul nostru vin constient, ele vor aduna in interactiunea lor si alti algoriti energetici, si …uite asa ajungem la un calcul matematic bine-cunoscut ” Fii tu schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume”.

La final am ales sa ne luam ramas bun, asa cum obisnuiesc de fiecare data cand lucrez cu copiii, lanasadu-i pe ei sa aleaga din cele 3 forme de salut: strangere de mana, salut „smecher”-cu pumnul, sau imbratisare.Si astazi am si invatat un salut foarte interesat pe care, promit sa il exersez.

Va multumesc, dragi copii minunati ca ati simtit atat de mult astazi, fie ca era frustrare, durere, tristete, sau bucurie, recunostinta, implinire, camera in care astazi am lucrat impreuna a adunat simtiri constiente si cel mai important este ca voi astazi ati simtit despre voi insiva!

Multumesc Oana Tataru pentru invitatie si initiativa si pentru munca pe care o faci zilnic impreuna cu colegii tai, in a educa suflete!

 

 

 

 

Share Button
Anca
Specialist Relatii Publice si Comunicare, formator in comunicare sustin importanta unui PR de calitate pentru antreprenoriatul romanesc.Educatia clientului si a antreprenorului inspre o comunicare eficienta si obiectiva este un drum spre care am pornit.O campanie de comunicare si PR nu se limiteaza doar la social media, ci exploreaza si exploateaza intregi comunitati sociale, creand evenimente, branduri si servicii care raman in sufletul si mintea clientului.
http://www.ancaradubasarab.ro

Lasă un răspuns

Top